Kiemelt jelentőségű forma nálunk a szülőkkel folytatott rendszeres beszélgetéseken alapuló együttműködés. Sokéves tapasztalatunk azt mutatja, hogy ez a forma önmagában segítség lehet a család, szülők számára neurodiverz gyermek nevelésében. A szülőkkel való beszélgetés megvalósulhat a szülőpár vagy akár egy-egy szülő részvételével is. Azt gondoljuk, hogy ennek a formának mindenképpen helyet kell találni a terápiás folyamatban.
10 000 Ft / alkalom (50 perc)
14 000 Ft / alkalom (80 perc)
14 000 Ft / alkalom (50 perc, 2 szakember)
21 000 Ft / alkalom (80 perc, 2 szakember)
Szemléletünk alapját képezi, hogy a gyermekek változását, saját maguk megértését és elfogadását nem izolált folyamatként, hanem a családi és tágabb közösségi mindennapokba beépülő, komplex kölcsönhatásként értelmezzük. A szülőkkel való rendszeres beszélgetések a kölcsönös megértést, a kiegyensúlyozottabb családi működést és személyre szabott, konkrét szakmai segítségnyújtást célozzák. A csoportos vagy egyéni forma melletti havi rendszerességű szülői konzultációt kulcsfontosságúnak tartjuk, éppen ezért amennyiben a szülő gyermeke valamelyik EMÚ-s csoportba jár vagy egyénit vesz igénybe, úgy a szülővel havi rendszerességű szülői konzultációs kapcsolatra köteleződünk el. Ez azt jelenti, hogy legalább havi 1 alkalommal van lehetősége a szülőnek szakemberrel egyeztetni. Célunk, hogy az alkalmakat éppen ezért a szülői igények mentén alakítsuk egy folyamatos, kölcsönös egyeztetés során.
A folyamat fókuszálhat
- a pszichoedukációra, klasszikus nevelési helyzetek átbeszélésére
- az autizmus-ismeretek személyre szabott átadására, közös gondolkodásra egy-egy elakadás vagy siker mentén
- a gyermek mélyebb megértésére és elfogadására a szakemberi és szülői élmények összehasonlítása mentén
- a gyermeket érintő családi helyzetek megosztására, közös értelmezésére
- a szülői szerepben való megerősödésre, kompetenciaélmény megélésére
A gyermekkel való hosszabb, több éven át tartó együttműködés esetén a szakember javaslatára elképzelhető, hogy a havi rendszerességet lezárva, alkalmi konzultációra módosul a kapcsolattartás formája. Ebben a formában a szülő és a szakember egyaránt kezdeményezhet konzultációs alkalmat, ám ennek rendszeressége nem előre meghatározott, inkább élethelyzetekhez, konkrét témákhoz kötött. Ennek a formának a díjazása az alkalmi díjazás mentén alakul.
12 000 Ft / alkalom (50 perc)
16 000 Ft / alkalom (80 perc)
16 000 Ft / alkalom (50 perc, 2 szakember)
23 000 Ft / alkalom (80 perc, 2 szakember)
Ezt a formát azoknak a szülőknek ajánljuk, akiknek gyermeke nem jár EMÚ-s foglalkozásra, de a fenti fókuszok mentén szeretnék igénybe venni azt a lehetőséget, hogy szakemberrel egyeztessenek általuk hozott kérdésekben és témákban. Ezen folyamatok alkalomszáma, az alkalmak rendszeressége a téma mentén, szakember és szülő közös megegyezése szerint alakul.
A folyamat fókuszálhat
- a pszichoedukációra, klasszikus nevelési helyzetek átbeszélésére
- az autizmus-ismeretek személyreszabott átadására, közös gondolkodásra egy-egy elakadás vagy siker mentén
- problémamegoldó ötletelésre, új perspektívák megértésére, észrevételére
- a gyermek mélyebb megértésére és elfogadására a szülői élmények és a szakemberi tapasztalat mentén
- a gyermeket érintő családi helyzetek, megosztására, közös értelmezésére
- a szülői szerepben való megerősödésre, kompetenciaélmény megélésére
12 000 Ft / alkalom (50 perc)
18 000 Ft / alkalom (80 perc)
Az egyéni szülői támogatás egy hosszabb elkötelezett folyamat szakember és szülő(k) között, mely heti vagy kétheti rendszerességben valósul meg egy huzamosabb időn keresztül. A szülővel együttműködésben lévő szakember nem dolgozik a gyermekkel, így fókuszában a szülő és a szülői megélések, a szülői jóllét áll. Az atipikus fejlődésmenet, neurodiverz lét a neurotipikus készségeken alapuló társadalomban számos olyan kihívással jár, ami elbizonytalaníthatja a szülőket saját magukkal, kompetenciáikkal kapcsolatban. A szülő kiegyensúlyozottsága az egész család működését befolyásolja, így ennek támogatása összességében segítheti az egész család jóllétét.
A folyamat fókuszálhat
- a szülői szerepben való megerősödésre, kompetenciaélmény megélésére
- az atipikus szülői lét mélyebb megértésére és feldolgozására
- a szorongás, kiégés feltérképezésére
- a bonyolult és intenzív szülő-gyermek kapcsolat mélyebb megértésére
- szülői szövetség megerősödésére